top of page

Echo!echo!echo!echo!


Op zoek naar een echo, speuren we de speelplaats af. We roepen samen in koor naar de muren, naar de glazen deur, maar we horen onze stem niet terug komen. Renske heeft het kloppen van een

schop al eens horen weerklinken. Dat proberen we uit. We kloppen met de ijzeren schop op de stenen in de zandbak. En warempel, we horen de echo. We proberen de berg ook nog eens, maar die is te klein, en het bosje van onze school ook. Op TV zien we dat ook Peppa Pig leuke avonturen beleeft met een echo.

Als Lio enkele stressballen mee naar school brengt, vragen we ons af hoe die worden gemaakt, en wat stress is. Wie wil maakt een balletje met bloem en een ballon. Lekker knijpen, dat doet deugd!

Annabel, wiens moeke veel kleren voor haar naait, brengt haar eigen naaimachientje mee naar school. Voorlopig hebben we het nog niet aan de praat gekregen,

maar daar gaan we snel mee aan de slag.

We kijken of de sjaal van Siegert even lang is als de bank waarop we zitten. We ontdekken getallen op de onderkant van de slofjes, als die op de grond liggen in het huisje, bij het verkleden. Wat zou dat betekenen? We onderzoeken het. Dan krijgen we een brief van de banaantjes. Ze vragen zich af wie de grootste voeten heeft? Toevallig dat we ook net een voeten onderzoek doen. Ali heeft de grootste slofjes. Wie wil, drukt zijn slofjes af. Leuk!

Voor ons lampionnetje raspen we krijt, dat dan tussen bakpapier wordt gestreken. Een mooi lichtje erin, en klaar is kees!

Geniet van jullie avondwandeling, misschien wel in de sneeuw!

Prettig weekend,

Hilde

29 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page